Foretaksinformasjon:

RAKKESTAD SAOGNESELSKAP SA (RASO)
Sagveien 8,
1890 RAKKESTAD
Org.nr.: NO932518953MVA

Kontaktinformasjon:

RAKKESTAD SAOGNESELSKAP SA (RASO)
Sagveien 8,
1890 Rakkestad
Telefon: 69 22 70 60
E-post: post@raso.no

Generelt

Rakkestad Sogneselskap SA ønsker alltid å yte best service ovenfor våre kunder. Forbrukerkjøp via vår e-handelsløsning er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, e-handelsloven og kredittkjøpsloven.
Næringskjøp (handel mellom foretak) reguleres av kjøpsloven og våre ordinære salgsbetingelser.
Følg lenkene til disse lovene for mer informasjon om dine rettigheter og plikter ved kjøp.

Personopplysninger

Rakkestad Sogneselskap SA behandler persondata i følge Lov om personopplysninger. Opplysninger som kan knyttes til deg som person vil aldri bli gjort tilgjengelig for andre virksomheter eller bli koblet til eksterne registre.

Priser

Alle priser gjelder kun ved bestilling i e-handelsløsningen, og kan vises både inklusiv og eksklusiv merverdiavgift. Totalkostnaden for kjøpet vil fremgå før din bestilling går til betalingssystemet. Frakt kan komme i tillegg avhengig av forsendelsesmåte og vekt.

Frakt og fraktkostnader
Vi opererer med en fast frakt - 99,- ex mva/sending for ordre under 1000,- ex mva NOK.   Fraktfri levering for ordre over 1000,- ex mva

Vi leverer kun til adresser i Norge inkl. Svalbard. For Svalbard tilkommer et pristillegg på kr. 95,- ex mva uavhengig av ordrestørrelse.

Betaling

Vi krever betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra oss til kunden.

Levering

Vanligvis vil varene sendes fra oss første ordinære virkedag etter mottatt bestilling. Dersom det er tomt på lager, vil vi varsle om dette pr. epost

Pakkesporing

Når varene er klargjort for utsendelse fra vårt lager, sender vi deg en leveringsbekreftelse med sendingsnummer. Leveringsbekreftelsen sendes før transportøren henter varene hos oss. Det kan derfor ta noen timer før pakken kan spores.

Kortinformasjon

Når du handler hos Rakkestad Sogneselskap SA blir betalingen behandlet av Nets som er en sikker elektronisk betalingsløsning for Visa og Mastercard/Eurocard. Du kan også betale med Vipps. All kortinformasjon blir oppbevart i forhold til kortselskapenes regelverk.

Faktura

Du kan velge å betale gjennom faktura slik at du betaler etter å ha mottatt varen. Denne tjenesten leveres av Afterpay og er gebyrfri. Les vilkårene her

Avbestilling

Dersom du ønsker å avbestille varene må du ta kontakt pr. telefon 69 22 70 60 eller på e-post til post@raso.no så fort som mulig. Vårt sentralbord er åpent kl 08-16 mandag til fredag.

Reklamasjoner

Før feil meldes, må du sjekke om feilen kan skyldes brukerrelaterte forhold. Dersom det foreligger en mangel ved varen, må du innen rimelig tid gi Rakkestad Sogneselskap SA skriftlig beskjed (e-post eller brev) om at du vil påberope deg mangelen. Vi vil da gi beskjed om hva du skal gjøre videre.

Angrerett

Ved forbrukerkjøp gjelder angrefristen fra den dagen kjøperen mottar varen og 14 dager fremover. Dersom du som forbruker vil angre på kjøpet, returnerer du varen i samme stand som du mottok den (ubrukt i original emballasje), og legger ved utfylt angrefristskjema du har mottatt fra oss. Du vil da få tilbakebetalt kjøpesummen inkl. frakt. Kjøper betaler returporto. Se mer informasjon på angrerettskjemaet.

Angrerett gjelder ikke ved næringskjøp (handel mellom foretak). I slike tilfeller gjelder kjøpsloven og våre ordinære salgsbetingelser.

Uavhentede pakker

Ved uavhentede pakker vil kunden bli ilagt et gebyr på kr. 500,- for dekking av frakt begge veier og ordrebehandling.

Back to Top